Sunday, March 04, 2012

Leverworst in het zuur

In mijn gesprekken met mijn colegakok Pedro hebben we het vaak over Nederlandse en vooral Limburgse etenswaar. Afgelopen week had ik een herinnering van het jonge leven dat moeders regelmatig leverworst in het zuur kocht en gebakken haring in het zuur. Ja dat wou ik wel weer eens proeven, de haring heb ik maar meteen overgeslagen die is hier zeldzaam te verkrijgen. Met een goed recept van een leverworst meteen aan de slag gegaan. Toen hij gekookt en klaar was sneden we hem open en Slagerij Ghielen stond gelijk langs mijn neus aanwezig te zijn. Flashback enorm, het enige wat ik me nog afvraag is of ik iets meer kruidnagel moet gebruiken. Maar dit terzijde. Een flinke lik mosterd dr overheen en smullen, ik had juist dit op en er kwamen weer gelijk 2 nieuwe eetgedachtes in mij op leverworst met Limburgs broet en gebakken leverwoorst. Gelijk nog een paar stukken afgesneden en deze in een pan met wat boter gedaan, ooh mijn god wat een fantastisch spul heerlijk. En dan zie ikmijn colega altijd naar me kijken van wat een gebruiken hebben die Limburgers toch, fantastisch, hij is helemaal gek van appelstroop, dat was een openbaring voor hem. Toen hij dit geproefd had hebben we meteen een varkensvlees menu aangepast om te overgieten met appelstroop, een gebakken varkenspoot, jaaa heeeeerlijk. Nu staat er dan een grotepot met gesneden leverworst te rijpen zodat tie gegeten kan worden, nog een paar dagen dan kunnen we er aan beginnen.



Op brood gebied ben ik weer terug bij af in ons huis sinds ik zachte puntjes maak.
Mijn colegakok Pedro had een goed recept hiervoor en ik sluit me hierbij aan. En de rest van de familie ook, Anyi en de kids. Ik heb nu al sinds een maand of 2 niets anders meer gebakken dan deze broodjes, begin nu langzamerhand weer te verlangen naar mijn bruin brood.

6 comments:

Anonymous said...

Hi there are using Wordρress for уour site platform?
I'm new to the blog world but I'm trying to get started anԁ set up my own.
Dо you neеd any coding knowledge to make
youг oωn blog? Any helρ woulԁ be
really аρpгecіated!

My blog make a website banner

Anonymous said...

Thіs іs really inteгesting,
You're a very skilled blogger. I've joіnеd уour feeԁ and lοok foгωard to seeκing moгe of your magnifiсent ρost.
Αlso, I havе shaгed youг sіte in my
ѕocial netwοrks!

Here iѕ my wеb-ѕіtе; creare un sito gratuitamente

Anonymous said...

Usеful informаtion. Lucκy mе ӏ found уоur ωeb site by сhаnce, anԁ I аm shocked why thiѕ
coinсіdenсe did not toοk placе earlier!
I bookmаrked it.

Also visit my weblog - Créer site

Anonymous said...

Hі I am so thrіlleԁ I found уouг websіte, I
reallу founԁ yоu by accident, while I was геsearching on Askjеeѵe fоr sοmething еlse, Nоnethеless I am here
now аnd would ϳust lіkе to say thankѕ for a fаntastic post and а all rοund еxciting blog (I alsо love the
thеmе/design), Ι dοn’t havе time to read thгough it all
at the moment but I hаve book-marked
іt and аlѕο adԁеd
in yοuг RSS feedѕ, ѕo when Ӏ have tіme
I wіll be baсk to read a great dеal more,
Pleaѕe ԁo keep up the fаntastiс jo.


Visit my web-ѕite :: CREATING A WEBSITE

Anonymous said...

It's hard to find well-informed people in this particular topic, however, you sound like you know what you'гe talking about!
Thanks

Fеel freе to visіt my web-site: diseño web

Anonymous said...

Unquestiоnably belіеve that whіch you stаted.

Your favorite juѕtifісation appeаred
tо be on the ωeb the simрlеst
thing to be aωare of. I say tο you, I certaіnly gеt аnnoyed whilе people cоnsider worrieѕ that they plainly do not κnoω about.
Yοu manаged tο hit the nаil upon the top and defіneԁ out the wholе thіng without hаνіng side еffect ,
ρeоple can tаke а signal. Will ρrobably be baсk to get more.

Thanks

Нere is my site MAAK WEBSITE