Sunday, September 02, 2007

Entrepiso / TussenVerdieping



Eindelijk is het dan zover, sinds 4 dagen heb ik onze tussenverdieping af.
De eerste nacht sliep Anyi ongerust omdat ze het gevoel had dat ze uit bed zou vallen. Ik vond het van meet af aan al meteen relaxter. Het is warmer, we zitten nu wat dichter aan het plafond dus de warmte blijft wat beter hangen dus. Ik heb meteen mijn verwachtingen voor de aankomende zomer. Ik hoop dat deze niet uitkomen.
De opknapbeurt van het huis had al vertraging omdat we eerst de tussenverdieping wilden doen. Dat betekende dus eerst hout zoeken, waar te gaan en voor een beetje een fatsoenlijke prijs. Hier 2 blokken vandaan Cordoba is een grote houthandel waar we op het laatst na 4 andere zaken bezocht te hebben weer terug bij uitkwamen.
Het grootste probleem lag bij de trap maken maar met mijn technische kennis zou dit geen probleem geven. Alleen het uitzagen en samenlijmen dat zag ik meer als een probleem.


Een handcircelzaag en een decoupeerzaag aangeschaft voor 350 peso, nog geen 100 euro dus, en aan de slag gegaan. De trap met siliconenkit aanmekaar gelijmd wat tot op de dag van vandaag perfect werkt. Heeft alleen een schroefje nodig om op de plaats te houden, prachtig dus. Nu kan ik dus verder met de rest van het huis nog 2 kamers tegaan en daarna renovering van de keuken en eetgelegenheid.




No comments: