Sunday, November 25, 2007

2de run - 10km Hospital Italiano

Na een week van de Amia run wilde ik alweer een volgende run met grotere afstand doen. Dat werd dus deze 10 km run. In al de tijd dat ik train heb ik een horloge om me een beetje te orienteren hoe het met de tijden verloopt. Ik heb een punt van 2,5 km waar ik tot nu toe als snelste tijd 9,5 minuut over deed, maar dan wel met de tong op de schoenen. Als het superrelax gaat doe ik er 11 minuten over. Dit alles in de avond zonder de gloeiende zon op mijn nek. Ik zag de bui vanmorgen alweer hangen, dat word weer branden in de zon net zoals de eerste keer. Ik ging zonder pet naar buiten, op de stoep draaide ik me toch om de pet te gaan halen.



Aangekomen op Costanera Sur, super toeristische plek op zondag met kraampjes en dergelijken was ik al verbaasd dat er zoveel mensen waren, meer dan 1000 in ieder geval. Deze keer had ik me voorgenomen om vooraan mee te starten als ik de kans zou krijgen, wat ook zo was. Met het aftellen van 10 tot 0 ging het loos. Nou de top sprintte meteen weg dat was al teveel van het goeie dus ik deed het iets rustigere maar genoeg opgefokt om na 5 minuten te merken dat ik echt teveel gas aan het geven was. En dan nog met die brandende zon op mijn dak, hmmm. Dat is dus iets waarmee ik nooit train en neee ik kick nog steeds niet op zonnestralen. Ik moest echt afremmen om de run te completeren, na 5 km keek op mijn horloge en zag dat ik 23 minuten onderweg was. Ik had dus echt flink gas gegeven en we zouden nu volle pulle in de zon gaan zonder een greintje schaduw. op een gegeven moment zag ik het bord 7 km en was super down met de energie maar volhouden zou ik dat stond vast zonder te lopen. Het echte afzien kon beginnen al kwam zo nu en dan weer wat energie opzetten, dit merkte ik meteen want dan werd mijn pas weer sneller en voelde goed aan. De bocht om en daar was de finnisch 53 minuten, voor 10,7 km, op mijn horloge. De oficieele tijd volgt nog.

No comments: