Friday, November 30, 2007

Uit de hand lopende ondeugendheden

Met het vorderen van de jaren werden de onschuldige brandjes, kleine vernielinkjes iets groter. De gierende hormonen waar geen stoppen aan mogelijk was zorgde voor menig vraagtekenacties. Al waren de meeste dingen wel iets met een glimlach maar voor de wet lag dit weer net iets anders. Regelmatig gingen we naar Kessel met een groep jongens uit Baarlo maar van het onderstaand incident kan ik me werkelijk niemand meer herinneren wie erbij was, wellicht verkeerde ik onder invloed van middelen. We waren iets met 4 of 5 personen. Uit Kessel fietsend in een tussendoorweg naar Baarlo zagen we op een gegeven moment jonge kerstboompjes staan waarop iemand spontaan riep; laten we er een paar mee naar huis nemen. Dit amper gezegd vlogen we met zijn allen de plantage in en begonnen kerstboompjes uit te trekken. Wat op zich behoorlijk gemakkelijk ging. Er werden er uiteraard meer uitgetrokken dan nodig. Ik sleepte er enige mee op de fiets om onze tocht weer te vervolgen richting huis. Op de donkere landweg fietste we verder, in de verte zagen we een auto aankomen. Laten we de boompjes maar aan de kant gooien voordat we er geklooi mee krijgen. En ja hoor het was onze vriend de politie die meteen begonnen met vragen, wat gooiden jullie daar in de struiken? Niets niets, bij een nadere inspectie van hun vonden ze de boompjes in het veld; en ja waar komen die vandaan? Okee colaboreren dus. Daar, van het begin van de straat, iedereen meekomen. De politie belde bij de deur van het aanliggende kerstbomenveldje, aan het was iets van 1.00 in de nacht en de eigenaar deed open een nachtkleding. De politie met een van de boompjes in de handen zeggende dat wij boompjes uit hadden gegraven, jaaa hoor graven!! Of dat zijn boompjes waren, en jawel het waren de zijne. Of hij wat schoppen had zodat wij de boompjes konden terugplanten, grrrrrrrr. Konden we alles weer terugplanten wat een shit…..
De eigenaar begon meteen ook mee te helpen en was helemaal niet kwaad of zo, hij vond het blijkbaar wel wat deze actie, de politie vroeg hem of hij aangifte wilde doen tegen ons wat hij gelukkig niet wilde dus, hij vond dat we al genoeg gestrafd waren, woooow. Iemand die het met de hormenstrijders ophad, dat hadden we niet verwacht. En zo konden we onze weg onder de modder vervolgen naar huis.





Een andere zinloze hormonen actie vond plaats in het gloedje nieuwe clubgebouw van Jong Nederland op de koeberg. Op een ontmoetingsavond aldaar kreeg ik strijd met een van de leiders van onze groep waarna ik kwaad naar de wc liep en tegen de deur aan trapte. Deze liep zware schade op met een behoorlijk gat erin, eigenlijk super verast door dit gebeuren moest ik uiteraard er nog een paar keer tegenaan trappen om de deur maar geheel in de vernieling te helpen. Dit werd uiteraard opgemerkt door de leiding en ik werd op het matje geroepen hiervoor. Dit alles liep met een sisser af miijn ouders werden niet geinformeerd over dit gebeuren en werd intern opgelost. Dit werd nog een spontaan herhaald met de Sinterklaasavond waar ik de deur moest demonstreren waar ik mijn frustratie op uitgeoefend had. Ik voelde me echt een wous wat ik gedaan had op dat moment, maar ik vertel je, het was echt niet de bedoeling om de deur in te trappen dit gebeurde iets te gemakkelijk dan ik verwachtte.
Zoiets gelijks gebeurde ook in Kessel met het nieuwe geopende jongerencentrum aldaar. We waren daar met een groepje Baarlonaren om de club te bekijken en een pintje te vatten. Het was een oud gebouw die de jongeren aldaar opgefleurd hadden met verf en opgefrist met de jaren70 kleuren. Op een gegeven moment hing ik aan een kapstok voor 2 jassen die spontaan afbrak. Ooooeeeps, maar van de andere kant boeide dit ook weer. Onschuldig, zeeeeekers, ging ik naar een 2de kapstok van het zelfde model en zette een beetje kracht erop en jawel hoor deze brak ook af. Wooooow, erg intresant gegeven. Dit vervolgde ik bij wat meer kapstokken en ik had al een verzameling in mijn zak toen ik op mijn schouder getikt werd door iemand van het Jongerencentrum. Gluup. Hij was me niet effe kwaad dan, wat mij een beetje verwarde, zag hij hier de humor niet van in dan? Zo slecht gemaakt dat het er gewoon om vroeg, niet dan? Hij vroeg me waarom ik dat deed waarop ik zei dat ik dat leuk vond om te doen. Ik kreeg me effe een klap op mijn gezicht epaaa. Bloedneus en me werd dringend gevraagd om naar buiten te gaan omdat de vrijwilleger totaal de stoppen doorgeslagen had. Het was verstandiger als ik me daar de eerste tijd niet meer liet zien werd me als tip meegegeven.




Bij een ander bezoek aan de Kesselse jeugdclub gingen Geert van Enckevort en ik weer richting Baarlo langs de Maas op een Floret van Geerts broer, tijdelijk geleend. Bij de jambuurt aangekomen werden we gespot door de politie aangezien we geen achterlicht hadden zetten deze meteen het alarm aan en gingen in achtervolging. Het kerkhof was het eerste wat Geert zag en scheurde hierin, aan de rechterkant zagen we de afval van de graven liggen en verstopte ons met brommer en al hieronder. Nog geen 2 minuten later kwam de politie op het kerkhof en vond ons uiteraard waarna we mee konden naar het politiebureau. Hier werden mijn persoonlijke gegevens genoteerd en wat mijn deel was in deze actie. Ik zat dus gewoon achterop en het was net voor de tijd dat de helm verplicht was dus dat telde nog niet mee. Hier werd ik voor de eerste keer in mijn leven opgesloten in een cel om te wachten op mijn ouders die me af zouden moeten halen, gloep. Mijn vader helemaal over de rooie maar ik had helemaal niets gedaan Geert had gereden zonder rijbewijs en zonder achterlicht!!! Ik zat alleen maar achterop, geheel onschuldig dus, niet dan??!!

No comments: