Friday, February 29, 2008

Halve marathon 18 mei

Ben afgelopen dinsdag begonnen met voorbereiden op een halve Marathon, 21km.
Alhoewel het er niet al te best uitzag de laatste maand en een half gaat het nu weer de goeie kant op. De week nadat Boris geboren was heb ik enkele trainingen gedaan in de gloeiende hitte 40+ graden. Dit heeft me een blessure opgeleverd waarmee ik een week stil heb gelegen en hierna weer heel langzaam ben begonnen dat duurd dus tot vandaag al ben ik bijna aan het eind want het voelt weer redelijk aan. Wat een frustratie met renne als je je niet vol kunt geven omdat je spieren het niet toelaten. Op het moment ren ik weer 45minuten aan een stuk zonder ergens last van te hebben, ja de dag erna een beetje spierpijn maar met wat oefeningen ben ik dat in de loop van de dag weer kwijt. Voor mij blijft het nog steeds een gek ding dat rennen, dit in plaats van fietsen, het is zo kicken en als ik er aan denk hoe vaak ik niet heb willen beginnen in Nederland waren dat behoorlijk wat keren. Het enige wat me daar tegenhield was dat ik niet wist hoe te beginnen. Maar als de nood aan de man is kom je er wel uit. 18 mei is dus de dag dat ik de halve marathon ga rennen, ik heb er zin in maar heb ook mijn twijfels na het gedoe met de blessure. We zullen zien en jullie zullen het zeker horen, CQ lezen.
Hieronder nog een videotje wat Anyi geschoten heeft toen ik aan het rennen was in Roque Perez


1 comment:

Anonymous said...

Hoi Kor,

Pffff, rennen bij 40 graden? Ik moer er echt niet aan denken....
Bij 20+ is het mij al te warm ;-)
Ik heb afgelopen oktober mijn eerste halve marathon gelopen in Eindhoven en ik heb eigenlijk maar 1 advies: ga niet voor een bepaalde tijd maar geniet van het hele gebeuren die eerste keer.
Ik heb dat niet gedaan en heb daar heel veel spijt van!

Groetjes, succes en doe het vooral rustig aan in die hitte!
Ruud Stultjens