Monday, January 10, 2011

De omgedraaide wereld




Met ook nog een uurverschil van 4 - 5 uur blijft een item wat vaak terug komt als ik comuniceer met de Nederlandse kant. Ook ik maak gebruik van hoe laat is het bij jullie of hoe warm of koud het is. Ja en inderdaad het water kolkt hier de andere kant op. Nu na non stop 5 jaar in Argentinie voel ik me er meer thuis dan ever en over terug gaan zeker geen sprake. Met al de sociale bezigheden die hier opgebouwd zijn en de rompslomp die erbij hoort, dan heb ik het over zaken van de overheid of instituten alhier. Dingen waarvan je zegt nou ja das nu niet echt kicke, het blijft relatief want er zijn ook in Nederland 101 dingen op te noemen die niet echt kicke zijn. Ik voel me op mijn gemak de straat waar ik woon is MIJN straat de winkel waar ik groente koop is MIJN groentewinkel. Vind er nog maar eens een in Nederland! Hier heb je er op ieder straathoek een net zoals de slager. Dat blijft me fascineren dingen die vroeger normaal waren in het dorp of stadsleven en die langzaam vergaan zijn in supermarkt producten en plastic verzeild geraakt. Het product zodanig verbouwd dat er helemaal niets meer is te herkennen van wat het feitelijk was. Ja ik hou van de Argentijnse slager!! Wat wel jammer is dat hier geen bos te bekennen is, dat mis ik wel maar daarvoor woon ik in de stad.

No comments: