Wednesday, January 12, 2011

Spiegels


Spiegels zijn gemaakt voor zoveel redenen en niet alleen voor vrouwen. Hoe verrast kun je zijn als je jezelf weer ziet na lange tijd.
Zelf ben ik niet een spiegelmens die zich iedere dag moet inspecteren over de veranderingen in het gezicht of haar. Als je een bepaalde haarsnit hanteert kan ik me er wel iets bij voorstellen dat dit onderhouden moet worden of een gepunte snor. Als ik me scheer, eens in de 5 a 6 weken zie ik mezelf maar echt daar waar ik moet scheren, weinig intresse om een verdere inspectie te doen maar meestal is het van oojaa dat ben ik en klaar met het onderwerp. Natuurlijk toen ik jonger was in de jaren van de hormonen bekeek ik mezelf behoorlijk kritisch wat en hoe ik wel het een en ander veranderd zou willen zien. Had meestal meer te maken op een ideaal type. De meeste dingen maakte je gek, een paar voorbeelden. Een tijd lang wilde ik niet zo lang zijn als ik was maar zo klein mogelijk, mijn haar wilde ik stijl hebben want dat van mij met lichte krul, echt niet boeiend.En zo zijn er nog talloze voorbeelden van dingen waar ik tijdelijk een gevecht aanging in mijn kind of pubertijd.

No comments: