Saturday, January 08, 2011

Taxi's



Vandaag een foto erbij van wat ik gisteren beschreef. Zoals je kunt zien. Buiten de gewone automobilist heb je ook de taxichauffeur die denkt dat tie alleen op de weg is. Hier in Buenos AIres zijn er rond de 30.000 taxis de kun je je wel voorstellen dat je in de shop gedeeltes van de stad je echt niet druk over vervoer hoeft te maken. Over het algemeen zie ik hier gepensioneerde figuren die nog een cent bijverdienen met taxirijden. Enkele keren dat ik in de taxi zat vond ik het maar raar dat de taxi behoorlijk schokte alsof de chauffeur het gas in en uit liet gaan, schokkend gewijs. De eerste keer dacht ik nog zal wel wat aan de motor hebben. Een 2de keer denk je nog hee die heeft hetzelfde als die eene keer. Maar een 3de of 4de keer begin je je toch echt af te vragen wat er aan de hand is. En op een gegeve moment viel het me dus op het potverdorie oudevandagen die in die taxi's rijden, nog te shaky om het gas goed ingedrukt te houden, fantastisch!! Niet dus, levensgevaarlijk die lui, ze zijn gewoon traag en zien niet te best en reageren na kunnen. Als ik nu in de taxi stap en zie dat het een oudje is weet ik na vertrek waar we aan toe zijn, oftewel in welke staat onze chauffeur is. Gelukkig is er nu ook een nieuwe mode, de vrouw die taxi rijdt das wel heel wat beter dan die oudjes en de ontwikkeling gaat snel!

No comments: