Monday, January 10, 2011

Pijn


Pijn is iets wat je je hele leven meedraagt, de een meer dan de andere. Iets wat ook moeiljk te pijlen is. Er zijn mensen die graag praten over hun pijn en dit ook waar maken met de tientallen pillen die ze moeten slikken. Ik ben een beetje traag met die dingen, kijk het me aan wacht af en hoop op stille genezing. Hoofdpijn tandpijn buikpijn allemaal dingen die doorgaans van tijdelijke aard zijn. Medicatie voor deze kwaaltjes gebruik ik zelden of het moet ernstig uit de hand lopen en ik kijk er scheel van. Je kent het wel een hoofdpijn met heftige steken in je hoofd tot aan de oren of ogen. En dan zie je mensen om je heen waarvan je denkt man wat een watjes. Hier ben ik toch over gaan twijfelen, mensen zijn nu allemaal een beetje anders en de eene heeft een andere pijngrens dan de andere. En uiteraard de comentaren die ik gehoord heb over mijn rituelen hoe pijn die wel doen. Ik zeg das jou film niet de mijne. Om pijn is het niet te doen, de pijn is een bijzaak, ik zeg daarmee niet dat die niet bestaat, weldegelijk maar zeer verdragelijk. Hoe kan je zomaar een paar uur aan hake gaan hangen omdat bovennatuurlijk bent, nou ik niet in ieder geval,misschien wel een raare voor de meesten, daar heb ik ook nog wel het een en ander over te vermelden, daar komen we op terug. Ik ben net zo raar als de rest van de wereld ook, ik zeg hoe klein is de wereld, je eigen bol. Vorig jaar juist voor de geboorte van Rufino had ik mijn laatste halve marathon gerend, met succes maar wel een voet die een beetje opgezet was en een knie wat gevoeliger. het meteen wat rustiger aan gedaan met rennen maar het ging maar niet over. Tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds last van en het heeft te maken met de slaaprust, ja dat onderwerp, ik raak maar niet uitgerust. De voet doet het inderdaad redelijk als ik een paar nachten goed geslapen heb. Wel nu dus hopen op een welverdiende slaap!!

No comments: